26 januari 2010

Idag ska det gå bra

Igårkväll kunde jga inte helelr hålla mig nyttig.... började få huvudvärk och va helt slut efter skola och ikeashopping så jag åt för mycket onyttigheter... som tur är så finns edt snart inte så mycket sånt kvar hemma. Jag hade tur som ändå inte gick upp i vikt, minus 0,3 kg från förra veckan visade vågen idag... jag blev chockad men glad.

Idag har maten hittills gått bra. Till frukost blev det walnötsbröd från Brothause Moberg med vitlök och örter philadelphia, gurka och röd paprika på.
Till lunch blev det havregrynsgröt med apelsin, pumpakärnor och soyamjölk. Jättegott är det!
På IKEA köpte vi bland annat blomman på bilden som Mattias och jag velat ha länge men inte vågat köpa ifall den inte överlever i vårat vardagsrum som är mot norr och därför ganska mörkt, men vi provar och hoppas på det bästa.

Etiketter: , ,

11 kommentarer:

  • Blogger Kashaya skrev 26 januari, 2010 19:34 detta:

    Fin blomma.=) Havregrynsgröt med apelsin måste jag prova någon gång, såg gott ut.  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 26 januari, 2010 20:57 detta:

    Vad duktigt du har ätit idag:)

    Svar: ja men jag skulle inte sy ihop utan mer få ihop en fåll eller vad det nu heter;P men jag fick till det till sist så den går väl att använda en gång eller nåt;P

    Ja filmen var faktiskt bra men lite lång:P

    åh vad skönt för dig:)

    Nej det är synd:/ Ibland skulle man vilja bestämma vad skatten ska gå till;P

    /E  

  • Anonymous Sandra skrev 27 januari, 2010 00:01 detta:

    Så gott och nyttigt du ätit idag, yum!!

    svar: Tack!! Drinkarna var himla smarriga och ringen är en ny favorit.

    Det kan jag tänka mig, blir lätt så..

    Nej verkligen inte men det handlar om pengar och deras rykte är väldigt viktigt för dom.. så det tjänar dom på att bjuda på en vecka, då har dom gjort sitt liksom... visat intresse för kunderna.'  

  • Blogger Kashaya skrev 27 januari, 2010 00:46 detta:

    Sv. Ja riktigt jobbigt när det känns som inget av det man läser går in... Men så är det ibland.

    När ska arbetet lämnas in? Har ni lång tid på er?  

  • Anonymous Anonym skrev 27 januari, 2010 08:24 detta:

    härligt med bra mat :)

    sv: o ja!

    /neafoshoo  

  • Anonymous Anneli skrev 27 januari, 2010 09:09 detta:

    Härligt att du fick minus iaf. Du kanske inte har ätit så himla dåligt då, trots allt =D

    SV: Ja, det blir ju en hel del körande. Jag körde till Växjö ca 2 ggr/veckan förra terminen och till och från Växjö är det 18-20 mil. Fredrik kör dessutom till GBG 1-2 ggr/månad och det blir väl ca 60 mil fram och tillbaka. Plus att vi åkte upp till hans pappa i somras och dit upp och tillbaka är det väl än 100 mil. Så bara där blir det ju en hel del...

    Ja, nu sjutton gubbar är det bra vanor som gäller igen! =D
    Heja oss!!!  

  • Anonymous Anonym skrev 27 januari, 2010 11:26 detta:

    Härligt med ett minus :) min våg visade +-0 från förra veckan! Men tar nya tag och hoppas på en bättre måndag nästa vecka :).. Visst är det gott med soyamjölk, det är min "nya" storfavorit :)..Har du testat att ha äpple och kanel på gröten? Det tycker jag är gott :)

    Kraam  

  • Anonymous Cissi skrev 27 januari, 2010 12:28 detta:

    Gott :)

    Mjo det är vetenskapen om hur lärande och undervisning går till :)  

  • Anonymous Malle - Hockeyfru skrev 27 januari, 2010 13:02 detta:

    hihi ja! oh smarrig mat du fått i dej! Hoppas blomman överlever:)Kram  

  • Anonymous Eva skrev 27 januari, 2010 14:35 detta:

    Hmmm... jag skulle också behöva skärpa till mig vad gäller maten...  

  • Anonymous Cissi skrev 02 februari, 2010 14:10 detta:

    Grattis till minuset, hoppas det fortsätter så :)  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)