24 november 2008

Snökaos

SMHI varnade för att det skulle bli stormvindar och ca 2 dm snö under natten vid svealands kust... precis där jag bor... och de hade rätt...Vaknade i ett iskallt rum, mitt rum är dåligt isolerat och därför blåste det i princip genom väggen... tvingade mig upp och klädde på mig mina iskalla kläder. Går ut i resten av huset som va mycket varmare... alltid att mitt rum är kallst på vintern och varmast på sommarn..

När jag sedan går till mitt tåg vid 9 så snöar det och blåser.. kommer till stationen, får veta att mitt och två senare tåg är instälda när jag redan stått och väntat i en kvart... ersättningsbussen tar ca 2 timmar till skolan. Jättekul... Jag träffade iallafall morfar på bussen, va kul att prata med honom :) När jag väl var framme i lektionssalen 1 timme försenad så hinner jag bara vara där i en halvtimme, sen är läraren klar extra tidigt... hade kunnat strunta i att åka in! Han ändå inte förstå nåt.

När jag kommit hem så grävde jag fram mamma och pappas bil och körde till gymet. Fick träna helt blöt om benen och fötterna efter att ha gått i snön...
Det är jättejobbigt att köra, de har inte plogat ordentligt så bilen drar runt mellan dom olika spåren hela tiden.. man har inte mycket kontroll. Medelhastigheten ligger väl på 30 på alla vägar här ute. Inte ens motorvägen va ordentligt plogad...

Snön ska tydligen smälta på onsdag... det som är så vacker. Bara de kunde sköta plogningen så vore det inga problem.Bilden är utsikten från mitt jobb innan snöstormen, så nu är det mer snö.

Den här veckan får jag inte heller äta godis, bara mörk choklad. Kanske lite lakrits på lördag.

Etiketter: , , , ,

2 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 25 november, 2008 09:00 detta:

    Har också konstaterat att jag behöver någon mer vilodag, har onsdag och det blir även söndag (hade "glömt" att det inte var någon)den här veckan. Nästa vecka blir ons och lör vilodagar. Så ska jag se till att dela upp kroppen oxå, så de olika delarna får vila lite. =P

    Snacka om skillnad på väder, vi hade lite, lite, lite snö som yrde omkring här igår. Idag ligger det ett tunt, tunt lager på trottoarer och gräsmattor, som florsocker på en kaka, ungefär. =D

    Trist med föreläsningen, har varit med om det jag med. Man blir inget vidare glad, då känner man att man likaväl kunde stannat hemma och försökt lista ut själv hur saker och ting fungerar =(

    Hoppas du får en bättre dag idag =D  

  • Anonymous Anonym skrev 25 november, 2008 09:12 detta:

    Ingen Bodypump, skulle det stå. Har inte vägning förren imorgon, får se hur det går. Känns som att det kan gå åt vilket håll som helst just nu...  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)