05 december 2008

Julpynt och muffinsbak

Köpte hyacinterna i mossabollarna (bilden) på min lillasysters floristskola igår. Hänger fint i fönstret :) Tänk, jag är bara tre år äldre, men nån floristutbildning på gymnasienivå kunde jag inte hitta då... fick bli sam ekonomi för mig. Som jag trivdes väldigt bra på! Men innan gymnansiet kände jag mig mer som en praktisk är teoretisk person... å nu är man fast i pluggandet :P

Bakade muffins igår, de blev jättegoda :) I smakerna hallon-banan, saffran och äpple-kanel :)

Duggan igår va jättesvår! Fick nästan panik när jag satt där. Som tur va så va det en dugga och inte tenta... fick iallfall 6 av 10 rätt.

Va på promenad med Emelie idag :) va länge sen sist. Vi började prata om nyår... det e ju dax att komma på vad man ska göra då... jag har ingen aning :S

Nu ska jag snart baka knäck!

1 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 06 december, 2008 12:24 detta:

    Haha, ja alla är vi olika. Tur är väl det... =D

    Mmm, låter som riktigt smarriga muffins.

    Har du lovat dig själv att inte få dåligt samvete i december så ha inte det då ;) Det är ju snart januari och då kan man ju ta tag i vikten på allvar igen. Sommaren är långt borta, än så länge.

    Ha det gott!!!
    (Och hoppas det gick bra med knäcken. När vi skulle göra knäcke kokade den i 1,5 h och blev ändå bara seg =P)  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)