07 december 2008

Sankt Nikolaus

Är det någon mer än min familj som "firar" honom den 6:e dec? Han är grunden till jultomten. I tyskland får man en julstrumpa med godis om man varit snäll eller ris om man varit elak den 6:e dec. Min mormor tog med den traditionen, fast sen hon dog så har mamma oftast glömt det. Men jag påminner :P Jag älskar traditioner.Jag fick godis i min igår :) och en turquise (stavas det så?) julgranskula i glas, ett nagelack, en nagelfil och ett par strumpor :)
Blev glass och godis igår... och en massa godis och lussebulle idag :( jag måste försöka vara lite mer nyttig i veckan nu. Iallafall på veckodagarna...

Knäcken igår blev perfect :) det händer aldrig, men vi hade tur :)
Har jobbat idag, gick bra. Va på väldigt bra humör och kändes trevligt att prata med alla kunder :) Vi har som tur är många trevliga stamkunder :) Snart kommer julrushen igång, det är riktigt kul :) http://www.osterskarshandel.se/ jobbar jag i :) mycket trevlig butik :)

Etiketter: , , , , ,

1 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 08 december, 2008 09:48 detta:

    Haha, då har du varit snäll då ;D
    Nej, vi gör inte det. Har faktiskt aldrig hört att man gör det. Men det hade ju varit trevligt med lite extra presenter =D

    Får se hur vägningen går på onsdag. Orkar inte bry mig så mycket just nu. Huvudsaken är att jag inte gått upp i vikt. Känns skönt att inte känna någon press.

    Håller tummarna för att du ska klara veckodagarna bra nu då. Du vet ju att du kan. Bara att fråga dig själv om du vill göra det nu eller sen.

    Och grattis till den lyckade knäcken!!! =D  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)