28 februari 2009

Film

De har varit nån utryckningsgrupp hos farmor nu, de tyckte inte hin verkade speciellt förvirrad. fastän två plattor hade stått på 6 an på spisen och hon sa att hon väntade besök från släktingar vilket hon inte gör!
Till pappa sa hon också i telefonen att hon höll på att bädda till några barn som bara satt tysta och nån man hade hjälp henne med några nycklar å så vidare...
Jag frågade min faster och hon sa att farmor har alzeimerz (stavning?).

Nu måste Mattias och jag sticka och hyra film, för filmen jag hyrde med familjen igår skulle varit inne för en timme sen... Undra vad vi ska se... Svårt

Etiketter:

2 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 28 februari, 2009 21:25 detta:

    Mysigt med film:)

    Svar: Ja känner mig lite duktig men nu är jag trött som bara den;P

    Skoter är jättekul:)

    Jaha okej men vad bra att han får vara hos er då:)

    Jodå, dagen var okej mestadels:P

    /E  

  • Anonymous Anonym skrev 01 mars, 2009 09:12 detta:

    Usch, att behöva vara släkt med demenssjuka är inget roligt. Det är verkligen en "familjesjukdom". Jag har själv inga släktingar som blivit dementa men jag har jobbat med dementa inom vården själv. Det måste verkligen vara hemskt att stå bredvid och märka att ens släkting bara tynar bort mentalt. Väldigt många blir till en viss del dementa när dom blir gamla. Men det är tråkigt.

    Jag hoppas att det löser sig för din farmor med vård och så och att ni hade en fin lördagkväll.

    Kramar  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)