25 februari 2009

Grönsakslasagne

Jag fick tips om en vegetarisk lasagne på viktklubb.se som jag lagade till middag igår. Den blev jättebra! Kan jag absolut rekommendera. Till och med min pappa som hävt ur sig kommentaren "visst kan jag äta vegetarisk, bara jag får kött till" tyckte att den var jättegod och tog mer. Mamma tog lunchlåda. Min kräsna kille tyckte det var för mycket lök, men han äter nästan enbart barnmat också :P

Jag använde lite mindre och vanlig keso istället för mini och så tog jag vanlig gratängost och mozzarella ovanpå istället för den med 10%.

Här är receptet om ni är intresserade:

8 portioner:
2oo gram broccoli (ett huvud)
200 gram lasagneplattor, färska fullkorn.
7 st champinjoner
3 st rödlök (eller två stora)
3 st tomater
12 st soltorkade tomater i olja (avrunna)
100 gram riven ost 10 % fett
3 dl zucchini
700 gram KESO mini (Arla)

Skär alla grönsakerna i småbitar, blanda med keson. Krydda med basilika, örtsalt, salt, svartpeppar och vitlök (mitt tips är att använda färsk). Lägg ett lager röra, sen ett lager pasta, ett lager till med röran och sen ett lager pasta och toppa med lite röra och riven ost.
Där skulle enligt ursprungsreceptet (som inte ens är likt detta) vara pesto men jag kryddade med basilika och vitlök istället.
Grädda i ugnen på 200 grader. Servera med en god sallad!

Etiketter:

2 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 25 februari, 2009 17:05 detta:

    Jag är som din kille, hatar lök och vill helst ha barnmat;P

    Svar: Ja men de var i alla fall värda pengarna men de är ju dyra ändå! Lycka till hos tandläkaren:P

    Ja men plugga är ju så tråkigt!

    Jaha okej, då förstår jag:P Men du ser inte ut att väga för mkt på bilderna i headern i alla fall.

    /E  

  • Anonymous Anonym skrev 25 februari, 2009 21:32 detta:

    Ja, jag ska ha mitt till i mitten av mars. Så det är inte så långt kvar!  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)