14 februari 2009

Kvällens planer

Planerna är inte så speciella, just nu håller mamma och jag på att fixa ihop lite middag (Mattias och jag har ingen egen lägenhet än :/). Det blir potatis, zucchini, morötter, gul paprika, röd lök, purjolök och champinjoner i ugnen med rosmarin och vitlök på. Till det ska vi ha jesses bearnaisesås, och så ska resten av familjen ha kött till.... lite onödigt med tanke på hur mycket mat vi har i ugnen redan... men om ni läser min pappas kloka kommentar på ett inlägg för några dagar sedan så förstår ni nog varför...

Sen ska väl sjuklingen (Mattias) och jag iväg och hyra en film och köpa lite onyttigheter. Om han nu orkar. Killar är ju så sjuka när de är sjuka ;)

Ha en trevlig kväll!

Etiketter: ,

5 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 14 februari, 2009 18:33 detta:

    Låter som en riktigt god middag det!

    Självklart har jag uppmärksammat att gulan är godare och finare på de ekologiska! Jag kanske ska ta och köpa den boken då, har hört massa gott om den!

    För övrigt tycker jag annars vi är rätt duktiga, allt kött vi äter kommer från min sambos pappa som är jägare, så det är väl bättre än att köpa kött i affären där man inte har en aning om hur djuren behandlats!  

  • Anonymous Anonym skrev 14 februari, 2009 19:51 detta:

    Sv. Det är jättesvårt när man känner lukten av godis. I mitt fall choklad, då jag älskar choklad.. Men det går, det blir lättare och lättare ju längre tid det går. :D  

  • Anonymous Anonym skrev 14 februari, 2009 22:14 detta:

    Ja det blev nästan 2½ timme på akuten, precis som du skrev är det något slags eksem, förmodligen såna vinterutslag, jag har det ALDRIG annars.. Jag drar mej också för att gå till doktorn men mamma tvingade mej typ :P Lika bra det.
    Det låter som att ni har en riktigt mysig kväll :) Håller emd om att killar blir riktigt sjuka när dom är sjuka ;)

    Kram  

  • Anonymous Anonym skrev 15 februari, 2009 10:59 detta:

    Haha ja killar är verkligen sjuka när de är sjuka:P

    Svar: Ja det var härligt:)

    Haha somna har jag faktiskt inte gjort ÄN, men det är inte omöjligt med tanke på hur trött jag är på kvällarna:P

    Söker vet jag väl inte men håller ögon och öron öppna ifall det skulle dyka upp. Har sökt på lite klädaffärer men utan resultat:/ Skulle verkilgen behäva ett!

    Jag läser en fristående kurs i psykologi bara för att ha något att göra:P

    Ja fökyld är jag ju än, men jag hoppas jag kan starta lite lugnt imorgon:)

    /E  

  • Anonymous Anonym skrev 15 februari, 2009 12:10 detta:

    Ja det vore verkligen mycket bättre om alla brydde sig mer om vart alla råvaror kommer ifrån. jag är inte vegeterian (som du verkar vara?) men jag tycker verkligen inte om att äta kött jag inte vet vad det kommer från. kör på ekologiskt de få gånger jag köper fisk och sånt i affären.. tycker det är viktigt! Hoppas du haft en underbar kväll igår! ska du göra något speciellt idag?  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)