19 mars 2009

Irriterad

Ibland blir jag så galen på min familj! Eller ofta... Mamma kom hem helt surig från jobbet, bara suckade och lät som att man krävde massor bara man försökte prata med henne! Sen vid middagen som vi alltid måste sitta och äta i köket vilket jag tycker är jättetråkigt! De sitter och äter lövbiff bland annat och jag uttråkad som jag är sitter och tittar på den och kommer att tänka på att det ser precis ut som skosulor, de jag såg när jag va på besök med skolan i ett konsentrationsläger i Tyskland. Självklart säger jag det högt, vilket jag antalgligen inte borde ha gjort eftersom mamma är snabb att snäsa till mig att jag minsan inte kan få dem att bli vegetarianer av att säga sånt.

Hon är alltid så elak och klankar ner på mig för att jag inte äter kött! Som när Mattias och jag satt och diskuterade olika grönsaker i köket en dag kommer hon infarandes och bara skrek att kött är jätteviktigt. Det fastän vi inte ens hade nämnt kött...
Det konstiga är att det va hon som började kalla mig vegetarian. Jag kallade mig själv aldrig vegetarian, utan jag drog bara ner mer och mer på köttet efterom jag kände att jag varken mådde bra fysiskt eller psykiskt av att äta det. Jag sa bara att jag undvek kött.

Visst mamma och jag har inte så bra relation eftersom hon alltid bara spenderar tid med min lillasyster, men hon behöver väl inte alltid klanka ner på mig!

Ledsen för det långa tråkiga inlägget men jag behövde skriva av mig...

Etiketter:

6 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 19 mars, 2009 20:45 detta:

    sv: de går superbra :) hv leder med 3-0 :D

    jahaa jättebra, tack för tipset :) ska försöka inhandla något sånt då!!

    nje inte jag heller, jag är ne sommarmänniska rakt igenom. solen gör mig lycklig hahah ! ;d
    vad gör du ikväll?  

  • Anonymous Anonym skrev 19 mars, 2009 21:13 detta:

    Aw, jobbigt:/ Vissa dagar är bara sådär och alla har ju ett eget val. Vilket min mamma inte heller förstår vissa gånger. Suck. MEn hoppas det blir bättre:)

    /E  

  • Anonymous Anonym skrev 19 mars, 2009 21:22 detta:

    sv: verkligen !

    jaa tänk hur skönt de är :) trippa runt i söta klänningar o fina sommarskor :D ÅHH...

    haha jaså fan va jobbigt :P sover han redan nu ? :O  

  • Anonymous Anonym skrev 19 mars, 2009 22:33 detta:

    Svar: Ja jag ska bli en snäll och glad mamma;)

    Det hoppasjag med:)

    jaha okej, ja och man tjänar ju inte så mkt på att jobba bara någon dag tyvär:/

    haha ja så är jag med:P jag ska bli svettig och få träningsverk:)

    /E  

  • Anonymous Anonym skrev 19 mars, 2009 22:47 detta:

    gillar inte alls när mina föräldrar är såna så jag förstår dig :(

    sv: ja, precis. det löser sig!  

  • Anonymous Anonym skrev 20 mars, 2009 10:40 detta:

    vill du vara med i min utmaning? :D kolla bloggen  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)