26 april 2009

Tävling på jobbet

Dagen idag har faktiskt varit bra (förutom kvällen jag beskriver i inlägget innan då). På jobbet va det full fart eftersom alla skulle grilla i det fina vädret, och det är roligast att jobba när det händer mycket! Jag tycker verkligen mycket om mitt jobb, annars hade jag väl inte jobbat där i 5 år i juni :P Jobbet (Österskärs Handel) firar också 5 år nu, och har en tävling där man kan vinna kött för 500 kr, så bor ni norr om Sthlm eller är i närheten så är det bara att komma in och tävla. Vi är kända för att ha väldigt bra kött och mycket lokalproducerade varor. Vi har folk som kommer och handlar långt ifrån, vilket är jättekul :)
Tävlingskuponger finns hos ägaren som står i köttdisken. Jag jobbar här :)

Innan jobbet tog jag en lång sovmorgon till tio, och satt sen och åt frukost mycket länge med en stor kopp kaffe, yoghurt och flingor och senaste nummret av Topp Hälsa. Det va väldigt bra :) Mycket må bra tips och hur man ska stressa mindre å så. Kan behövas för mig :P

Har ni gjort något kul idag?

Etiketter:

6 kommentarer:

  • Anonymous ericaperzzon skrev 26 april, 2009 22:38 detta:

    Jobbigt med hetsätning men jag förstår precis. OM jag är stressad och tex ska bort på kvällen så proppar jag i mig hur mkt som helst innan jag ska iväg:S Vet inte varför med:P

    Svar: Ja men det är bra när dagen går fort:)

    Ja gud ja, men jag vill ha jättebra väder i maj för jag ska ju jobba juni och juli;P

    Usch vad äckligt med en råtta!!

    JA precis då borde han som sopade varit mer försiktig och säga till:S

    /E  

  • Anonymous Alexandra skrev 27 april, 2009 00:29 detta:

    sv: åh tack för tipset:) ska kolla efter den imorn när jag e på gymmet:)

    Jaha okej "/ jag kan ju dock inte ha jätteljust hår.. för det har jag för mörk hy för:P  

  • Anonymous Anneli skrev 27 april, 2009 09:02 detta:

    Det är jobbigt när man känner så. Man hamnar i ond cirkel. Man äter för att man är stressad och så blir man stressad för att man inte äter som man ska. Vilket leder till att man äter ännu sämre.

    Det svåraste är att man inte riktigt vet hur man ska ta sig ur. Jag brukar tänka på den veckan förra sommaren när jag bara åt pulver. Kunde jag tacka nej till all mat då så borde jag ju kunna tacka nej till "dålig" mat, godis och liknande nu. Men det är lättare sagt än gjort, tyvärr.

    Men du har ju kommit långt. Du äter inte godis varje dag i veckan nu. Och veckan som kommer klarar du dig ju utan godis mån-tors. Eller hur? Kör på!  

  • Anonymous sanna skrev 27 april, 2009 09:12 detta:

    I min melonsallad har jag; två olika melonsorter (jag hade vattenmelon och honungsmelon), fetaost, rödlök, ruccolasallad, salt, peppar och olivolja! Blir så jäkla gott när sött bryter mot salt :)  

  • Anonymous Malin skrev 27 april, 2009 21:12 detta:

    den tävlingen lät ju inte fel så det är väl otur att jag inte bor där då :/

    sv: jodå vi kom på en del :D  

  • Anonymous ida skrev 27 april, 2009 22:54 detta:

    sv: ja eller nya o nya , hon korde ju gamla ocksa :)

    harligt att du mar bra, jag mar ocksa bra :)
    ja hoppas du njuter av varmen, har ar de sol men blasigt :(
    KRAM  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)