14 maj 2009

Rare Flower Dress

Det här är Nelly.com's storleksguide till Klänningen Rare Flower Dress, jag har varit sugen på att köpa den klänningen i månader! Men inte vågat för att jag inte har en aning om vilken storlek jag ska ha. Jag har en stor mage som nog kräver S/M iallafall (men jag försöker träna bort den) sen så har jag bara liten B kupa så jag är rädd att klänningen kommer att vara lös upptill, men enligt nellys mått så ska jag ha en minsk M/L i bröstvidd... förstår inte hur man ska mäta! För hur gör annars folk med stor B, eller som har C eller mer?

Nån som köpt nån av klänningarna?
Tror jag kommer köpa en S/M när jag har pengar och om den finns kvar, men är det bara jag som tycker det är jobbigt med måtten?

Etiketter:

2 kommentarer:

  • Anonymous ericaperzzon skrev 14 maj, 2009 21:51 detta:

    Jag blir helt virrig av att se mått på olika hemsidor. Jag skulle egntligen ha L på ett linne också som jag beställde enlig den måttabellen men jag tog S som jag brukar ha och jag kunde ha det. Som tur var:P JAg brukar köra på min vanliga storlek när jag beställer. Har dock samma problem som dig. Kan nästan inte ha axelbandslösa kläder. De bara åker ner:P

    Svar: Ja studenttröjan är min favorit:P

    Haha ja jag gillar inte heller sjukhus men när det är något brutet eller så så måste man ju åka in:P

    Ja och den jag la in var mycket dyrare!

    Hoppas att det blir bra när vi kommer ner då:) Nej vi bor hos min moster:) Hon bor på kungsholmen:)

    Längtar som en tok till lördag nu! Bara därför så blir det väl en misslyckad kväll:P

    /E  

  • Anonymous Emelie skrev 15 maj, 2009 19:39 detta:

    Jadu, det där med mått blir man aldrig klok på. Jag lider också av liknande problem. Nästan alla klänningar jag får tag i sitter bra över brösten men som en säck över midjan, det blir på tok för stort. Fick ju sälja en klänning till mamma pga det :P Hoppas du lyckas lösa storleksfrågan där på Nelly, för klänningen var jättefin :)

    Hoppas du får en härlig helg :)

    Kram  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)