28 juni 2009

Roadtrip dag 1

Vi körde hemifrån vid ca klockan 9 på tisdagsmorgonen, vi hade packat med oss mackor så vi bara behövde stanna för toapauser och bensträckare.
Framme i Åhus vid ca halv 4 körde vi ner till stranden för att bada fötterna, se de vackra stränderna och äta Åhusglass... men inte hittade vi nån Åhusglass så vi fick leta vidare.

Vi blev hungriga under letandet (jag hade varit hungrig länge...) och stannade då till för en jättegod grönsaksburgare på Daisys i Åhus. Grönsaksburgare är det bästa som finns! Slår lätt kött, soja och quornburgare.
Jag och Mattias på strand nummer 2 medan vi letade efter Åhusglass... men ingen där heller.
Kunde det inte ha suttit någon skylt någonstans att Åhusglass bytt namn till Otto? Vi letade runt efter Åhusglass i evigheter innan vi såg en liten artikel inne på ett glasställe.
Jag jättelycklig över min gigantiska goda glass! Jag tog smakerna Ägglikör med mjölkchoklad (faktiskt jättegod!) och pekannötcola. Jätteglassen bestod av två jättekulor i våffla för bara 25 kr.
Ganska sent på kvällen kom vi fram till vandrarhemmet i Höganäs (som jag faktiskt hittade till utan karta efter att jag varit i Höganäs hos min moster när hon bodde där). Vi hade tur eftersom det inte är turistsässong så vi fick ett vandrarhemrum för 550 kr den natten.
Som tur va fick vi ett rum, såhär såg det ut. Toalett och dusch var rakt över hallen.
Dagen avslutades framför tvn på vandrarhemmet med denna påse

Etiketter:

2 kommentarer:

  • Anonymous Emelie skrev 28 juni, 2009 09:32 detta:

    Vad mysigt ni såg ut att ha det :)  

  • Anonymous Nicole skrev 28 juni, 2009 09:43 detta:

    sv: Tacktacktack! :)
    jag försöker att inte vara det , men den blev inte så bra.. jag kan göra mycket bättre ! ;)
    Ha en trevligt dag nu!
    Kramkram  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)