28 juli 2009

Underbara Gotland

Genom B och S guidning så försökte jag mig på att sätta på "tippar" på mina naglar. De sitter fortfarande kvar men några hamnade för långt ner så det ser lite roligt ut.
Kallis, där men förfestar från ca 4 på eftermiddagen då livebanden börjar spela. Härligt sommrigt!
Kvällsprommenad ute på "landet" på Gotland
Vackra visby, bild tagen från Almedalsparken (Heter den så?)
En bit av ringmuren runt Visby.
Promenad i Visby längst med vattnet.
Det mörkaste gula huset (huset med öppna dubbeldörrar) är ett jättestort glasställe man absolut inte får missa om man är i Visby. De ligger nere vid hamnen precis. Där kan man bland annat köpa B&J i kulglass!
Vi satt och spelade spel och åt chips och godis en kväll. Spelet heter Stockholmsspelet, det går ut på att man ska kunna mest om Sthlm, jag förlorade...
Tjock dimma kom som en vägg över havet. Vattnet är ca 15 m ifrån mig och det syns inte på bild. Det var den dagen som de två Gotlandsfärgorna krockade. Jag har aldrig sett nån liknande dimma!
S och jag på ett jättemysigt konditori i Visby där vi åt mackor till lunch. Jag har min ganska nya Rut m.fl klänning från Nelly.com på mig och ett diadem också från Nelly.com

Kom på att vi glömde leta reda på korken... undra om Elin hittade den när hon klippte gräsmattan... Jag har på mig mina nya Rut m.fl shorts från Salt och en T-shirt från H&M.
Jag innan utgång i Visby, med min nya klänning från mandeldesign.se på och med en god vattenmelondrink i handen.
Innan vi åkte hem så åt vi en jättegod salladsbuffe till sen lunch. Det kostade bara 79 kr och man fick äta hur mycket man ville.
Jag tror inte bilderna hamnade i så bra ordning men ni får iallafall en bild av Visby och vad jag gjorde under veckan tror jag.

Etiketter:

9 kommentarer:

  • Anonymous cornelia skrev 28 juli, 2009 14:38 detta:

    Vilken speciell header. Hur har du gjort den.

    Ohhhh Kalis §  

  • Anonymous ericaperzzon skrev 28 juli, 2009 15:43 detta:

    Fina bilder!:) Och vad snäll din mamma var som shoppade lite åt er:)

    Svar: Ja det är trist men jag hoppas att jag hittar något snart!:)

    Jodå det var kul och jag rullade därifrån;)

    Haha en gubbe gav oss 500 i inträde fast vi sa att vi hade pengar men bara skulle gå till bankomaten och ta ut:P då tyckte han det var onödigt och gav oss 500kr:P Men då lyckades vi komma in gratis så då köpte vi oss en varsin drink (vi var 4 pers):P ich jag fick hundringen som var över för att jag fick den av gubben:P

    HAde en helt okej kväll faktiskt:)

    /E

    Hoppas du har haft en bra dag idag?:)

    /E  

  • Anonymous K skrev 28 juli, 2009 18:09 detta:

    De tre filmerna har jag sett, men håller med, de är bra! =D
    Ja personlig assistent är ett toppenjobb om man bara har en person man trivs bra med =) I vanliga fall pluggar jag på universitetet men jag har detta som extrajobb =)
    Jättefint diadem du hade shoppat =) Jo min helg och start på veckan har varit bra, din verkar också ha varit mysig? Har aldrig testat tippar på naglarna men brukar fixa fransk manikyr själv, dock bara med olika lack =P  

  • Anonymous Anonym skrev 28 juli, 2009 18:56 detta:

    fina bilder :p

    sv: hehe, okej :D
    tack ^^

    //neafoshoo.blogg.se  

  • Anonymous sara skrev 28 juli, 2009 19:21 detta:

    Vad fina naglarna blev!
    Å Gotland är fint, har verkligen aldrig varit där, men kanske ska sätta upp det som mål! :)

    SV:
    Tackar, men det var bra drygt. skönt med luft! :)

    Stövlar verkar vara ett säker kort i garderoben, så det är lika bra att ladda upp! :) men jag är lite osäker på färgen.

    Ja, det är ju verkligen bra om man känner sig fin! Snyggt diadem du införskaffat förresten!

    Tack!
    Jag hade en riktigt trevlig kväll med beck!

    Ha det bra!
    Kram!  

  • Blogger Beachbaby skrev 28 juli, 2009 21:09 detta:

    hej hej!
    vilka fina bilder fr gotland och sakerna till köket var jätte söta.

    tack så mycket :) jag är jätte nöjd. kjolen kommer sitta perfekt.

    jag färgade chokladbrunt men det blev svart :S och det är lite för mörkt för mig. jag kommer få göra samma sak som din lillasyster,m hålla på och bleka det. frissan trodde att det skulle bli kopparrött och jag hoppas det - jag tycker det är fint :)

    ja, det är roligt :) turridning på island våre häftigt mellan berg och dalar, se de varma källorna...

    kramar*
    /S  

  • Anonymous elin skrev 28 juli, 2009 22:16 detta:

    tack :D
    är du sugen på att köpa en ny klänning? spana in bloggen då ett par inlägg ner :) annars får du ha en trevlig kväll :)  

  • Anonymous Fanny skrev 28 juli, 2009 22:24 detta:

    svar: har inte kommit på vad bloggen ska heta än, haha ^^
    ville bara liksom starta om, det var ju typ tre år sedan jag gjorde den som jag har nu och "baarajaag" låter lite självupptaget haha c:  

  • Anonymous rebecca skrev 28 juli, 2009 23:58 detta:

    sv: ja man hade väl inte haft några bekymmer om man hade deras pengar iallafall :D  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)