23 september 2009

Studentlivet är dyrt

Boken som jag läser just nu i finansieringen, som dessutom är på engelska kostade mig hela 730 kr! Nån specialutgåva för vår kurs... och inte kunde man köpa den begagnad för de har gjort så att man måste ha nån kod som man får med och som bara funkar ett år. Bara för att författarna vill tjäna mer pengar på att fler nya upplagor säljs käns det lite som...

Jag skrev igår att jag skulle upp tidigt idag men självklart så försov jag mig, har inget minne av att nåt av mina två larm gick. Men jag kom iallafall bara 10 min försent och det är många som brukar vara sena + att vi är runt 500 i salen... Men jag hängde ändå inte riktigt med i pratet om priser och räntor på obligationer som han pratade om.
Om en halvtimme ska jag se på Superstars, nån annan som ser det? Tycker det är ganska kul att se de "gamla" idrottarna tävla.

Etiketter:

9 kommentarer:

  • Anonymous jenny skrev 23 september, 2009 20:18 detta:

    sv. Ja det är hon verkligen, så jag ser fram emot den:)

    Det är väl mer åt det romantiska hållet (för huvudrollerna iaf) visst finns det lite skräck också, men inget man blir rädd för:p. Kolla in första delen vet jag!

    Vad dyrt det är med studentböcker, jisses!  

  • Anonymous Sandra skrev 23 september, 2009 20:59 detta:

    Ja det är inte billigt att plugga =/

    Superstars är riktigt roligt att kolla på.

    Svar: Ja vitlöksbröd är alltid sååå gott.

    Nej det är inte det lättaste men den var fin.

    Haha ja det blir lätt lite sånn mat men vi har köpt hem enormt mycket efterrätter idag så vi kommer nog svulla en del också :P Plus att det går ner en hel del rosévin och färgglada drinkar.

    Precis.. då är det lättare att bara gå över och träna så länge man känner för.  

  • Anonymous Angelica skrev 23 september, 2009 21:35 detta:

    ja jag bor vid arlanda (=

    haha på lördag kommer jag frossa loss rejält XD då blir det mååånga timmar i bilen till och från travet hahahah.

    kramis (=  

  • Blogger Kashaya skrev 23 september, 2009 21:47 detta:

    Kurslitteratur är verkligen sjukt dyrt och de är alltid lärarna själva som skrivit de sjukt over prized böckerna... Ett jäkla sätt egentligen att göra allt för att tjäna en massa pengar på fattiga studenter.  

  • Anonymous Anonym skrev 23 september, 2009 21:56 detta:

    dyrt! :o

    sv: hihi, ja :D

    /neafoshoo  

  • Anonymous Sandra - Piffad skrev 23 september, 2009 22:21 detta:

    sv: Du får gärna vara med någon gång och tävla om du vill :)  

  • Blogger Kashaya skrev 23 september, 2009 22:28 detta:

    Sv. Ja museum kan vara riktigt kul ibland.

    Ah ja det kanske är svårt att hitta små byrårer har jag inte tänkt på, skönt att ni hittade en då.=)

    Jorå parfymen luktade helt okey.

    Nej man måste säga till innan man skriver tentan så alla mina betyg är efter gamla systemet, blir så konstigt att ha några efter det och några efter bologna...  

  • Anonymous Dragana skrev 24 september, 2009 02:18 detta:

    Usch... skolböckerna är på tok för dyra. Det är lite hemskt faktiskt!  

  • Anonymous Anneli skrev 24 september, 2009 08:32 detta:

    Nej, det är verkligen inte billigt att vara student. Vi ska ha 5 böcker den här kursen, 15 poängskurs. Men som tur är gör det inte så mycket om det inte är den senaste upplagan så jag har kunnat låna alla. Hade blivit riktigt dyrt om man skulle köpa alla.

    Det låter verkligen som dem som gjort boken bara är ute efter pengar. Tråkigt när det är så. Men det finns dem som är värre. En kompis systers föreläsare hade skrivit en bok själv på 200 sidor. Den var obligatorisk till kursen och han ville ha 800 kr för den!

    Men det gick inte förlaget med på så de ville inte ens ge ut den. Det slutade med att han fick kopiera upp den till hela klassen och de behövde bara betala kostnaden för kopieringen; 40-50 kr... *haha* Så går det när man är girig.  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)