07 oktober 2009

Samma igen fast utan explotion

Det blev havregrynsgröt till lunch idag igen, man får äta samma saker många dagar i rad när man flyttat hemifrån för sakerna går inte åt annars... Så nu öppnade jag en sojamjölk i måndags och då får jag äta havregrynsgröt tills den är slut eller dålig, eller köper jag hem fil så får jag äta det flera dagar i rad. Det känns så onödigt att slänga och man har ju inte så mycket pengar som student... Hur gör ni? Det kanske bara är såhär för oss eftersom Mattias och jag äter så olika...
I havregrynsgöten hade jag ett hackat äpple och kanel och sen sojamjölk till.

Etiketter:

11 kommentarer:

  • Anonymous FRIDA - It´s all about me skrev 07 oktober, 2009 16:01 detta:

    sv; åh, fy vad jobbigt att gå upp så tidigt! :O  

  • Blogger Kashaya skrev 07 oktober, 2009 16:27 detta:

    Hos oss tar det mesta slut rätt bra faktiskt så man slipper äta samma sak jämnt men visst, saker som havregryn, mjöl o.s.v. räckerju ett jäkla tag när man bara är två.  

  • Anonymous M A L I N skrev 07 oktober, 2009 19:26 detta:

    Hej tjejen!
    Är tillbaka igen. Som vanligt lyckas jag inte hålla mig härifrån och jag lär mig tydligen aldrig heller ;P

    Hur är det med dig?

    Kram Malin
    före detta malinh.com  

  • Anonymous Dragana skrev 07 oktober, 2009 20:04 detta:

    Hm... min kille och jag lagar och köper för dagen. Hehe. Använder allt innan det blir dåligt, och äter enbart fin, hemma lagad mat, trots att ingen av oss har mycket pengar och han är student... Det blir billigare om man är två som äter. :)  

  • Anonymous jenny skrev 07 oktober, 2009 21:09 detta:

    sv. Tack söta du:)

    Allt väl med dig?  

  • Anonymous M A L I N skrev 07 oktober, 2009 21:21 detta:

    Sv: Ja, det var gott också!
    Tack så myckert.. är jättenöjd med designen och det gör det ju helt klart roligare att blogga med.

    Här är allt bara bra :D  

  • Anonymous K skrev 07 oktober, 2009 21:47 detta:

    Jag håller med! Bor ensam och i studentrum. Det man köper måste ju typ ätas tills det tar slut annars blir det dåligt :S

    Ja det är lite jobbigt, verkar bara bli fler och fler och det ska ju ta 4veckor till innan de går bort. Man vet inte hur man får dem, i beskrivningen av dem står "orsak okänd" =P

    Men shit, ja så är det fan alltid! Orättvist!  

  • Anonymous Anonym skrev 07 oktober, 2009 23:07 detta:

    åh, vill också ha gröt! är alldeles för lat för sånt xp :p
    /neafoshoo  

  • Blogger Kashaya skrev 08 oktober, 2009 00:34 detta:

    Sv. Ja visst var de fina? Funderar på att köpa dem faktiskt...

    Ja det verkar vara så att man kan rösta en gång var 24 timme.

    Måste testa baka sådan någon gång då.=)

    Lycka till med tentaplugget!  

  • Blogger Kashaya skrev 08 oktober, 2009 00:42 detta:

    Sv. Ja vi anväder ju mejerivaror båda två så då går det i alla fall oftast åt.

    Måste fråga, sojamjölk är det gott?  

  • Anonymous Sandra skrev 08 oktober, 2009 02:31 detta:

    Oh så gottigt :)
    Och kärleksmumsen skulle jag inte tacka nej till nu hehe.

    svar: jo man blir verkligen orkeslös & just nu får jag ingen sömn. Sitter uppe IGEN pga av magen, försöker få i mig lite dricka iaf.

    Ja det ska bli kul att komma iväg :) väldigt roligt.

    Det är ju så det är ibland och tyvärr saknar vi spelare som verkligen VILL vinna.  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)