29 november 2009

1a Advent

Mattias och jag bakade bullar igår, hans till höger som är helt täckta av socker är Mattias kanelbullar med mandelmassa, mina mindre sockriga är till vänster och innehåller vaniljsocker och mandelmassa, några med kanel också. Jättegoda blev dom! Vi bjöd mamma och pappa på dom idag när de kom förbi och lånade oss bla en adventsljusstake, som vi tyvärr inte har några ljus till den, men vi får tända dubbla nästa helg.
Efter fikan med mamma och pappa tänkte mattias och jag åka till Biltema i Uppsala för att handla vindrutetorkare, emn vi vände halvvägs för det kändes så halt ute, och det va tjock dimma. Man ser bättre på bilden än vad vi såg när vi körde.
Just nu ser vi på "Ensam hemma" och snart så ska vi se på Bones. Har ni gjort nåt kul den här helgen?

Etiketter: ,

10 kommentarer:

  • Anonymous ida skrev 29 november, 2009 22:06 detta:

    sv: ahaa okej ! :)

    som de stod i inlägget har jag vart i kalmar o festat med massa studenter  

  • Anonymous N I L M A skrev 29 november, 2009 22:29 detta:

    det lät som en ganska mysig helg! bullbak är ju aldrig fel heller även om jag inte är något fan av mandelmassa ;)

    sv: jodå mitt seminarium gick kanonbra! tack för rösten btw :D  

  • Anonymous sara skrev 29 november, 2009 22:34 detta:

    Tack för att du röstade!  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 29 november, 2009 23:26 detta:

    vaniljsocker lät betydligt godare:P

    Svar: ja samma här;P

    haha okej:P jag började kolla och då blir det oftast att man fortsätter:P

    /E  

  • Blogger Kashaya skrev 30 november, 2009 00:02 detta:

    Mysigt att baka, vi gjorde mjukpepparkaka igår och lussebullar idag.=)

    Sv. Ja jag tycker också det är roligt att julpynta. Blir så mysigt.  

  • Anonymous Classy skrev 30 november, 2009 02:46 detta:

    Haha, ja det är faktiskt första gången jag kollat helt på Idol :P

    Jo, det brukar jag med göra. Men ibland har man liksom inte den tiden, särskilt när man har många kommentarer å svara på :)

    Gud så gott med bullar, ge mig!!! Haha :)

    Föresten snygging! Skulle vara jätte gulligt om du hade lust å rösta på mig i den här tävlingen: http://saatisfaaction.blogg.se/2009/november/finalisterna.html

    Mitt röst nummer är 1 :)  

  • Anonymous Lilla a skrev 30 november, 2009 08:48 detta:

    Mysigt med bullbak!

    Vad fina bilder du har på dig i headingen. Du ser ut som en modell men det kanske du är också.

    Kanske har jag något som kan skapa lite extra motivation för dig denna vecka. Jag behöver hjälp med att sticka ut näsan utanför dörren och ta en promenad. Därför har jag lagt ut en utmaning på min blogg. Antar du den? Om du gör det så får du dessutom lite gratisreklam för din blogg (om du vill det) genom att jag skriver att du är med + namnet på din blogg.

    Men även om du inte antar utmaningen så skulle jag bli glad om du besökte min sida: gladdagboken.se

    Hoppas du får en bra vecka!

    /Lilla a  

  • Anonymous Anneli skrev 30 november, 2009 17:04 detta:

    Klokt av er att vända. Dimma och halka är ingen vidare trevlig kombination.

    Ja, det är mysigt med pepparkaksbak. Har blivit lite av en tradition att göra det med dem varje advent nu och sen ha glögg och pepparkakor på kvällen med Fredriks mamma och syster med man.  

  • Anonymous Anonym skrev 30 november, 2009 19:59 detta:

    mums mums :)

    jaa ^^ okej..

    /neafoshoo  

  • Anonymous NIKLAS skrev 30 november, 2009 23:13 detta:

    Skönt skönt!

    Ja, jag var relativt sjuk.
    Jag var sjuk 8 dagar sängliggandes,
    och två kvällar var maxfebern på 40.9 grader.
    Det är nog i sånna tillfällen som dom med hjärtproblem skulle kola av :P

    Man kände verkligen att svinet ville döda mig i det stadiet,
    Ne, men jag var riktigt dåsig, kommer knappt ihåg tiden då jag låg i sängen, yrsel och dåsig.

    MEN, jag tror att jag hade så hög feber tack vare att jag samtidigt var positiv för den vanliga influensan..

    så jag hade Två influenser på samma gång.
    Svin + vanliga höstliga influensan.
    Därför vart det nog så stark sjukdom som jag hade.

    Däremot så hade jag INTE vaccinerat mig iallafall,
    Jag tycker dom verkar vara oseriösa.

    Först var det ju två omgångar av sprutan.
    Sen nu är det en gång ok.

    Sen var det ju åldergränsen för barn från 3 och uppåt.
    Sen nu har dom ändrat till 6 månader och uppåt.

    Jag anser att dom inte riktigt vet själva vad dom håller på med.

    Och många har haft massa biverkningar av vaccinet i sig så jag skulle definetivt aldrig ta det.

    Vet man äns exakt vad som är i vaccinet?? :P  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)