01 december 2009

1a December

1 dec betyder att julkalendern börjar och att en av mina kompisar fyller år, Grattis!
Är det någon som såg julkalendern? Jag såg bara slutet, men den verkar rätt söt. men de är ju aldrig lika bra som när man va liten. Jag har inte följt dom på många många år för det har varit så dåliga julkalendrar, de ska vara som dom gamla bra! Min favorit är Mysteriet på Greveholm och så gillade jag nån om en stjärna under jorden... mf.

Nu har jag precis kommit hem från skolan, blev en långdag idag. Så nu blir det en snabbmiddag till mig... köpte ett rör risgrynsgröt.. tycker det passar bra att äta 1 dec.

Ikväll ska jag se NCIS vanliga bra och nog nya NCIS los Angeles som jag inte tycker är lika bra än. Sen ska jag nog pynta lite och som alltid plugga... får se om allt hinns med :P

Etiketter:

10 kommentarer:

  • Anonymous K skrev 01 december, 2009 22:15 detta:

    O ja! De är som sagt verkligen inte på nybörjarnivå!!! =P Alltså man skulle som vuxen knappt kunna hoppa in i 5-åringarnas grupp på fiol, de är grymma =P Nej alltså vi spelar ju på avancerad nivå. Sen ska jag säga emot mig själv genom att säga att fiol inte är så svårt som folk får för sig. Egentligen inte svårare än något annat instrument. I alla fall inte rent logiskt med toner etc, det är väl mer tekniken som är svårare att få snygg på fiol kanske.

    precis, första advent är ju klart godkänt (och standard`?) men alla fuskare som börjar långt långt innan :P

    Jo man får mycket gjort på kvällarna då... fast mest skit egentligen =P Dock behövs det om man är borta hela dagarna =)

    Usch ja! Tur ni inte körde på någon!!! =D  

  • Anonymous Anonym skrev 01 december, 2009 22:22 detta:

    jag har inte sett julkalendern på länge :)

    sv: ja :)

    /neafoshoo  

  • Anonymous N I L M A skrev 01 december, 2009 22:39 detta:

    näe, jag såg inte julkalendern! har inte sett den på väldigt många år :O  

  • Anonymous ida skrev 01 december, 2009 22:48 detta:

    sv: aee de gör man inte, men denna gången får jag skylla mig själv för jag var iväg o festade med studenter hela helgen haha ! :P

    ja de är mysigt!
    hoppas din kväll har varit bra :)  

  • Blogger Kashaya skrev 02 december, 2009 00:05 detta:

    Missade TV-kalendern idag. Får se om jag hinner se den imorgon.=) Hoppas du haft en fin första december.

    Sv. Ja hade varit skoj om Body shop haft en kalender.

    Hoppas också grupparbetet går bra så vi blir klara imorgon... börjar tröttna på att det tar sån tid!

    Ja saffran var riktigt dyrt i år, tur man inte köper det så ofta.=)  

  • Anonymous Niklas skrev 02 december, 2009 00:36 detta:

    Oj då.

    Ja som kassörska träffar du många nya människor per dag.
    Men som sagt, kroppen ska igentligen klara av ett virus själv.

    Sen om man tar vaccin så borde ju kroppens egna immunförsvar bli lite sämre eftersom kroppens försvar inte behöver jobba utan vaccinet fixar jobbet..

    Och ingenstans står det om vaccinet påverkar framtiden heller..

    Vaccin-död om 5 år??
    Who knows?!  

  • Anonymous Classy skrev 02 december, 2009 01:34 detta:

    Mysteriet på Grevenholm va riktigt roligt att titta på :) Det är nog också min favorit.

    Tack gumman :) Ja visst är dom.. Videon är verkligen urgullig, la upp den för att folk ska se att det faktiskt går att ha en stor hund och en liten tillsammans utan att det blir nån "katt å rått" lek. Många har fördommar emot att jag ska köpa en liten chihuahua hem när jag har en stor rottis... Så nu fick dom banne mig nått att tänka på :P haha

    Haha, det är smart :P Åh jag hoppas verkligen att Erik vinner, han är grym!

    Haha, okej :P Ja du, det är bra å plugga. Nu i efterhand önskar jag att jag gjort det lite mer :) Ibland är man bra på att vara efterklok, haha  

  • Anonymous Dragana skrev 02 december, 2009 02:29 detta:

    Oj, jag har helt glömt att det går Julkalender på tv. Haha!  

  • Anonymous Anneli skrev 02 december, 2009 08:56 detta:

    Jag har faktiskt inte tittat i år. Tror inte jag kommer göra det heller. Större chans att jag drar fram förra årets (för att skriva klart min c-uppsats) men det är ganska liten chans ändå.

    Senaste julkalendern som jag tyckte om var Dieselråttor och sjömansmöss. Det är ju bara 7 år sen den gick =P

    Sv: Japp, kommentaren kom fram. Var visst lite krångel ett tag igår. Dumma blogg! Men det verkade vara fixat fram på eftermiddagen/kvällen någon gång.

    Lite starkt blev det med så mycket vitlök. Men jag tyckte det var gott. Andedräkten var och är ju dock desto sämre *haha* Men det får man ta.  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 02 december, 2009 16:55 detta:

    risgrynsgröt är gott:)

    Svar: haha ne jag tror att dom faktiskt var bättre då:P Min lillebror tittar ju på dom kalenrar från när vi var små lixom:P har dom på vhs:P

    /E  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)