02 december 2009

Julgris

Jag har kommit på mig själv med att köpa en prydnadsgris två år i rad nu... Det är inte bra när det gäller mig, för jag älskar traditioner så snart måste jag väl köpa en varje år... snyggt det blir om 20 år... Simon och Tomas skulle säkert gilla det ;P (2009 års gris till vänster från Åhlens, gjord för att hänga i granen. 2008 års gris till höger från en blomsteraffär)

Idag har jag varit i skolan och pluggat en stor del av dagen och sen va vi förbi biltema och köpte vindrutetorkare till våra bilar, nu sitter jag och tar det lugnt framför tvn och hoppas att huvudvärken och hickan ska försvinna...

Etiketter:

15 kommentarer:

  • Blogger Kashaya skrev 02 december, 2009 22:26 detta:

    Vilka söta.=)  

  • Anonymous ida skrev 02 december, 2009 23:19 detta:

    sv: ja verkligen, jag längtar hem massor! :)

    ja de kommer nog bild imo om jag hinner lägga upp då :)

    haft en bra dag?
    kram  

  • Blogger Kashaya skrev 03 december, 2009 00:11 detta:

    Sv. Visst är de söta?=)

    Ja lite jobbigt med ett nytt grupparbete på en gång efter de här.

    Lite trist bara för det var ett inbjudningskort till ett dop och kortet är sönderrivet...

    Nej missade tyvärr kalendern idag med, satt med grupparbetet hela dagen. Såg du den?=)

    Njae, satt med grupparbetet hela dagen igår och hela dagen så december hade väl kunnat börja lite bättre men helt okey.

    Kundklubbsdag är ju aldrig fel det heller.=) Hade missat att det var det imorgon.  

  • Anonymous N I L M A skrev 03 december, 2009 00:55 detta:

    haha mina föräldrar brukar ha en gris under granen ;)  

  • Anonymous Anneli skrev 03 december, 2009 08:46 detta:

    Äh, de är ju bara framme på julen så då gör det ju inget ;-D
    De är ju dessutom små och söta.  

  • Blogger Kashaya skrev 03 december, 2009 13:31 detta:

    Hej gumman, ville bara tala om att jag just upptäckte att Body shop har en julkalender där du kan vinna produkter varje dag.=)

    http://www.thebodyshop.se/web/julkalender_2009.aspx  

  • Anonymous Lilla a skrev 03 december, 2009 16:37 detta:

    Prydnadsgrisar är fina! Vi har en jättestor och en som nästan ser exakt ut som den i halm som du har och sen ytterligare en liten. Ett år sprang en av våra grisar bort då vi hade den utanför vår lägenhet. Vi satte upp en lapp i trappan "Bortsprungen gris sökes". Men den kom aldrig tillbaka :-(. Undrar just hur den har det nu.

    Hoppas du blir av med både hicka och huvudverk.

    Kram lilla a  

  • Anonymous Anonym skrev 03 december, 2009 17:25 detta:

    söta ^^

    /neafoshoo  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 03 december, 2009 18:50 detta:

    Vilka söta:)

    /E  

  • Anonymous Martina skrev 03 december, 2009 21:43 detta:

    Åååh! jag tycker grisar är såå söta! :D hade en kompis som hade minigris, den var söt. söt men farlig ;)  

  • Anonymous K skrev 04 december, 2009 20:51 detta:

    Vad ledsen grisen till vänster ser ut! =P

    Nja, det är inte så svårt själva teorin, sen i praktiken så måste man väl ha en viss känsla kanske. Jag spelade när jag gick i 4:an -6:an på mellanstadiet + hela 7:an men sedan slutade jag. Har inte spelat nått sedan dess men tog nu upp det igen =)

    Hehe ja så kan det ju också vara =P Händer det nått kul i helgen nu då? Jobb?  

  • Anonymous Angelica skrev 05 december, 2009 13:25 detta:

    hahaah vilka sööta :D

    hoppas du får en trevlig helg! =)

    hur ofta äter du förresten godis och sånt nuförtiden? kom ihåg vi pratade om sånt rätt mycket förut ehhe..

    kram  

  • Anonymous Niklas skrev 06 december, 2009 00:59 detta:

    Jo visst är det klurigt,
    Men som sagt, jag bor ihop med min flickvän och hon har låg i samma säng som mig, dubbelsäng dvs i över 1 vecka då jag var sjuk, men hon vart inte smittad iallafall.

    Min brordotter kom också över en dag och låg i samma säng som mig och hon vart inte heller smittad.

    Jag smittade inte en enda person med min svininfluensa.
    Undrar igentligen vad som är smittrisken på den.

    Om jag minst rätt så är också dödssiffrorna typ 1 på 100 000 invånare.

    Jag menar Hoho, typ varje kvart eller halvtimme dör någon i hjärt och kärlsjukdommar.

    Media har gjort influensan större än den igentligen är.
    Det är min mening iallafall..

    Hoppas du kommer fram till hur du vill göra ;)  

  • Anonymous Eva skrev 06 december, 2009 11:40 detta:

    Kul :-) Fast jag avvaktar med julpyntet. Bor fortfarande i en andrahandslya så det känns inte så kul att pynta här. Men jag hoppas fortfarande på mirakel; att en ny lägenhet ska dyka upp före jul :-)  

  • Anonymous Classy skrev 17 december, 2009 02:57 detta:

    men grisar e jue söööta :)  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)