13 januari 2010

The Body Shop

Ska nog förtydliga lite om mitt arbete:
The Body Shop är fortfarande ett eget företag, LÓreals köp av The Body shop innebar att The Body Shop blir ett dotterbolag till LÓreal, alltså att LÓreal har aktiemajoritet i The Body Shop (LÓreal äger alla aktier som jag har föstått det). Grundaren av The Body Shop Anita Roddick sålde företaget 2006 för att hon ville att The Body Shop skulle fortsätta utvecklas och för att hon trodde att företagen skulle kunna påverka varandra bra. LÓreal med sin stora kunskap om den internationella marknaden och The Body Shop hoppades hon skulle påverka LÓreal med sina värderingar. The Body Shop står fortfarande med på både Djurens rätts lista och PETAs lista över ej djurtestade produkter. Tyvärr dog Anita Roddick 2007.

Nu har jag precis tagit en lång dusch med lite egenvård från The Body Shop efter att jag skickat in arbetet. Nu ska jag "bara" städa, kolla igenom mailen, rensa igen om en massa papper, skriva en opposition på en annans papper m.m.....

Etiketter: ,

7 kommentarer:

  • Anonymous Anonym skrev 13 januari, 2010 16:24 detta:

    trevligt med lite egenvård :))

    sv: jaa ^^ tack :)

    /neafoshoo  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 13 januari, 2010 16:41 detta:

    Vad kul att du skev om det på bloggen också:)

    Svar: ja och jag skulle ha fått pengar i förrgår från försäkringskassan men har inte fått några än!:P så det blir ingen shopping för mig heller.

    ja jag förstår det, det är alltid krångligt tycker jag:P

    ja det krånglar inte lika som blogg.se iaf:)

    Jag vet:( det var något som inte stämde när jag hade bara ericaperzzon.se så jag fick lov att ändra en inställning. man kan fortfarande söka ericaperzzon.se för att hamna där men när man väl är inne kopplas det lixom om. lite trist menmen:P

    /E  

  • Anonymous Sandra skrev 13 januari, 2010 17:43 detta:

    åhh underbara bodyshop!! deras produkter är ljuvliga.

    svar: yes som vanligt många planer. sen blir jag irriterad om jag inte kan göra allt till 100%, jag är perfektionist!


    haha ja det gjorde man allt ;)

    dom flesta har väl haft en period där dom varit mer eller mindre naiva och gjort korkade beslut. har man då otur och har fel typ av vänner under den perioden kan man få ångra sig resten av sitt liv. men som sagt, alla har vi någon gång varit unga och dumma... inte alla som växer upp dock!

    nej det går inte ihop, någon måste ju förlora :P tyvärr!  

  • Anonymous N I L M A skrev 13 januari, 2010 20:10 detta:

    Kul att läsa lite mer om det!
    Älskar deras produkter :)  

  • Anonymous Anneli skrev 14 januari, 2010 09:29 detta:

    Ja, man kan ju alltid hoppas att de lär av varnadra. Det är ju idealet =D

    Ps. Haha, hokuspokus hade vi råd med en ny tv =D Ds.  

  • Anonymous K skrev 14 januari, 2010 10:18 detta:

    Vad skönt att vara inne med en! =) Me to! Nu har jag två kvar till Måndag sen kan jagkoncentrera mig på D-uppsatsen resten av terminen =)

    Hmm intressant med Body Shop, hade helt missat att det var dotterbolag till L'oreal =)  

  • Anonymous Anonym skrev 14 januari, 2010 13:29 detta:

    Hej!
    Jag bor i gamla folkparksområdet, ungefär vid centrum :), så skönt, nära och bra till allt! Min mamma tränar där, på medley, det är jättebra, va med henne igår..träna och simmade :) Lite billigare än sats är det också :)
    Japp jag heter också Elina, kallar mig bara för Ellie :):)

    Kraam  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)