29 januari 2010

Collage

Jag han inte skriva nåt igår för jag var i skolan hela dagen på räkneövning
och på välkomstdagen som jag hjälpte till med att fixa till. Nu har jag också blivit övertalad att gå med i NU (närlingslivsutskottet) i Föreningen ekonomerna på SU.
Sen på kvällen gick vi till Collage på Östermalm för att fira att välkomstdagen blev lyckad, för Collage hade studentkväll den kvällen. Men jag gillade inte stället direkt... som ni ser på bilden så var inredningen snygg (den stora bollen hängde över dansgolvet) men det var extremt trångt och dyrt! Vi fick en drinkbiljett när vi gick in som gav ett glas vin eller öl stod det, bara det att vad som inte stod va att biljetten bara gjorde att man fick vinet eller ölen billigare, 50 kr istället för runt 80 tror jag. Jättedåligt av dom, för man blev verkligen vilseledd av biljetten man fick. Dessutom kostade det 70 kr att hänga in en väska och jacka i garderoben... Det är ingen studentfest tycker jag när det är så dyrt... Musiken var inget att hurra för heller. Kommer nog inte gå dit igen.
Idag ska jag åka hem till mina föräldrar för att jobba i helgen, så det kommer kanske inte bli så mycket uppdatering här på bloggen.

Etiketter:

10 kommentarer:

  • Blogger Kashaya skrev 29 januari, 2010 15:40 detta:

    Usch trist med sådana dyra ställen. Vem vill betala 80 spänn för en öl? Eller 70 kr för att hänga in jackan, särskillt när man inte har något val. Tycker sånt är riktigt dåligt.

    Sv. Tack.=)

    Ja när det blir stressigt är det svårt att få arbetet lika bra, vi kommer att få det stressigt med vår uppgift som måste göras nästa veckan. Vi har nämligen lektion från 9/10 till 15/16 varje dag och jag slutar först kl. 17 en av dagarna....  

  • Anonymous Eva skrev 29 januari, 2010 18:25 detta:

    Collage? :-) Där gick jag för en massa år sedan. Men man skulle väl inte känna igen sig idag. Hutlöst med garderobsavgiften.  

  • Anonymous Sandra skrev 29 januari, 2010 19:31 detta:

    nej det blir ju lite fel med studentfest då tycker man...

    svar. Ja verklgen roligt för henne.
    Haha ja det har blivit en del tränande kan jag lova. Men det är ju så lätt när det ligger tre våningar ner :P

    Man kan ju alltid det, dom har alltid något fint.

    Det har det varit och att äta och leva i Ungern är tydligen väldigt billigt också för det blev en relativt billig resa kan jag säga.
    Det är ju så det är och dom är väldigt hjälpsamma på Mariots. Och dom har slutat att göra PR utåt utan litar på att deras kunder ska vara nöjda och på så vis rekommendera dom till vänner etc. Därför är det klart dom tjänar på att ta hand om dom kunder som finns ..  

  • Anonymous N I L M A skrev 29 januari, 2010 20:36 detta:

    70 spänn? för garderob? va fan, det är verkligen inte studentpris!  

  • Anonymous Anonym skrev 29 januari, 2010 22:57 detta:

    jobbigt när det inte är bra musik!

    sv: tack :)

    /neafoshoo  

  • Anonymous Dragana skrev 31 januari, 2010 18:31 detta:

    Fy fan vad dyrt med 70 kr i garderob?!?!  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 31 januari, 2010 19:13 detta:

    70:- för att hänga in i garderoben är ju rån!:P men stället ser snyggt ut:)

    Svar: nej då är det ju bra att gym finns;P men det ska komma mer snö i veckan så jag kommer bli ett muskelberg snart;)

    Tack:) Jag trodde inte heller att jag skulle lyckas men det gick till sist:)

    /E  

  • Blogger Emelie skrev 31 januari, 2010 19:35 detta:

    Men vad sjutton, får man drinkbiljett borde det ju vara gratis? Det är bra konstigt i huvudstaden ;)

    SV: Okej. Själv har jag gillat Takida sedan 2002, då jag fick höra demolåtar av en kompis som kände dom eller så. Fast dom gamla låtarna är nästan bäst :)

    Jag vet inte om jag är där på fredagkväll då, det beror på hur det ser ut med buss och sådär. Tänkte köra ett Tjejmilen paket så :) Men det skulle vara skoj att testa :)

    Hoppas nu haft en mysig helg.

    Kram  

  • Anonymous emma härnqvist/perfektion skrev 31 januari, 2010 22:16 detta:

    jag vet, de är hemskt när de blir sådär, ja att man sabbar för sig själv.

    hur är de med dig nu då?  

  • Anonymous Anneli skrev 01 februari, 2010 08:54 detta:

    Nej, det var lite väl dyrt för studentfest. Men gissar på att stället har en viss status så de tycker att studenterna ska vara tacksamma att de sänkte priserna lite, kanske???

    Sv: Svara när, och om du vill... Du är ju inte tvungen ;-D

    Ja, precis det är ju inte så farligt att det blir lite mer under helgen. Fast just nu har det ju blivit mycket mer under helgen, så lite ändring får det allt bli. Men tar man några småsteg i taget kommer man innan man vet ordet av har tagit flera jättekliv =D  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)