18 januari 2010

Frukost

Jag har precis ätit frukost, blev mitt älskade Fitnessbröd med edamerost (julost) och gurka, bilden är gammal men det är samma frukost.

Idag ska jag städa och förbereda inför nya kursen som börjar i morgon. Jag skulle behöva läsa lite inför den, men har inte rätt bok.

Efter att ha klarat mig utan godis i mer än en vecka så åt jag ca 200 gram godis i lördags när jag va hemma hos föräldrarna, det för att jag va väldigt sugen men också för att jag inte vågar visa att jag försöker vara nyttig eftersom min lillasyster har en tendens att ta efter och för att jag har misslyckats så många gånger. Men nästa helg ska jag vara hemma i helgen så då ska jag försöka hålla mig borta från godis. För om ni kollar på menyknappen "Om mig" så har jag lagt en nedräknare där som visar hur mycket jag vill gå ner. För jag har verkligen gått upp extremt mycket nu...

Etiketter: , ,

11 kommentarer:

  • Anonymous K skrev 18 januari, 2010 12:55 detta:

    Jo nu är tentan inne iaf, tror den blir godkänd så det får duga =) Nu ska man bara orka med dagen, somnade 3 inatt =P och ska jobba till ikväll som sagt... (tjatat) =P

    Hur ser din dag ut?

    Jo jag tror egentligen - på pappret/när man söker står vår utbildning som en kandidatutbildning, dvs 3år, och sen söker man separat en magisterutbildning i samma ämne, men ja, vi som börjar vet ju att vi ska gå i 4år - de flesta har i alla fall planerat att ta magisterexamen, några slutade efter 3 år =)  

  • Anonymous Dragana skrev 18 januari, 2010 13:50 detta:

    Duktigt du är som kan stå emot att äta godis! :)

    (Svar: Jag ska flytta hemifrån till Göteborg. Hehe.)  

  • Anonymous N I L M A skrev 18 januari, 2010 13:50 detta:

    hoppas du lyckas då vännen!
    hejar på dig :D  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 18 januari, 2010 14:40 detta:

    Jag tänkte starta den här veckan bra också men har redan ätit några smågodisar som var kvar efter helgen, suck:P
    Men tänkte försöka göra en smootie ikväll istället för något annat onyttigt så vi får väl se hur det går;P

    Svar: mötet gick helt okej iaf:)

    du fixar nog kursen bra, det tror jag!

    nej men jag tycker det är kul så det är nog därför jag vill ha lite smink;P

    nej jag vet, man ska inte gå efter bmi för det är inte rätt alla gånger men det känns ändå knäppt att man kan vara typ överviktig utan att vara det:S iof har jag en mer putande mage än en platt vilket inte syns på ala bilder men jag har även en rejäl svank:P

    ja precis:) nu är det tur att jag bor hemma för jag har fått två stora räkningar så jag knappt har något över den här månaden;P

    ja jag måste ta tag i träningen jag med snart, det här går inte längre:P men det blir simning nu i första hand tills vägarna är lite bättre:)

    /E  

  • Anonymous Sandra skrev 18 januari, 2010 14:40 detta:

    Oh jäklar så gott. NU är jag riktigt sjukt hungrig vill jag lova!!

    Svar: Tack tack!

    Ja superskönt med sovmorgon. Fotboll i Tyskland, en inomhus cup.. Europas största tjejturnering. Riktigt kul!

    Det håller jag med om. Ibland är det verkligen värt att satsa lite extra pengar på bra grejer.

    Nej jag är också väldigt optimistisk men jag försöker alltid pricka in ALLT på väldigt kort tid.

    Absolut, jätteviktiga! Nej en del växer då aldrig upp...  

  • Anonymous elin skrev 18 januari, 2010 15:32 detta:

    hoppas du får en fortsatt trevlig måndag :)  

  • Blogger Kashaya skrev 18 januari, 2010 17:41 detta:

    Lycka till med nya kursen!=) Hoppas du haft en fin helg.  

  • Anonymous Anonym skrev 18 januari, 2010 17:57 detta:

    mums mums :) jag älskar att äta frukost ^^

    sv: tack :)

    /neafoshoo  

  • Anonymous Martina skrev 18 januari, 2010 20:23 detta:

    Jag har också gjort en ny ticker nu.. summan av förra året var typ -3,7 kg. Inte alls mkt för ett helt år hehe men minus iaf :) Är du med i VK fortfarande? Och är granen ute nu ;)
    kram!  

  • Anonymous Anneli skrev 19 januari, 2010 10:15 detta:

    Men det är ju jättebra att du kunde låta bli ett tag! Och visst är 200 g godis mycket kcal, men det är ju ändå inga extrema mängder godis. Tycker du har varit kanonduktig =D  

  • Anonymous Malle - Hockeyfru skrev 19 januari, 2010 11:50 detta:

    absolut! mumsig frukost!  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)