21 januari 2010

Inriktningen

Som jag har berättat förut så valde jag att börja på redovisningsinriktningen och har nu gjort det genom att börja läsa en kurs som kallas FACO. Men allt har börjat fel! Jag kom försent i tisdags på introduktionsföreläsningen pga en olycka på E4an, missade att vi skulle ta årsredovisningar i pausen och de hade beställt för få så jag fick ingen utan fick leta fakta på internet till inlämningen. Sen säger läraren att de som redan har bestämt grupper får jobba i grupper och vi andra själva, lite orättvist eftersom vi ska göra lika mycket... och vi ska göra en grej som har med marknadsföring att göra... konstigt nog. Sen vill hon att vi ska kunna redovisa vårat arbete på måndag på engelska! i ca 10 min.... :S kul för mig som är jättedålig på engelska och måste stå där framme själv eftersom mina kompisar valde marknadsföringsinriktningen så jag känner ingen.

Jag börjar fundera på att byta till marknadsföringsinriktningen för där går mina kompisar och de läser inte på engelska än och har inte lika mycket som vi. Fy jag är så förvirrad.... har ingen aning om vad jag ska göra så just nu pluggar jag inget alls utan sitter bara hemma och funderar. Ska på förelsäning idag iallafall... får se om det käns bättre då.

Etiketter:

9 kommentarer:

  • Anonymous N I L M A skrev 21 januari, 2010 10:42 detta:

    usch, det låter väldigt jobbigt :/ hoppas du kommer fram till vad du vill göra!  

  • Anonymous Sara skrev 21 januari, 2010 11:05 detta:

    SV: Ja gröt är gott :) Åt mycket havregrynsgröt förut men har kommit i en riktig grötperiod nu där jag vill variera och testa massa olika hehe :)

    Misstänkte att det var en VK:are men var inte helt säker. Hur går det för dig?  

  • Anonymous Sandra skrev 21 januari, 2010 12:10 detta:

    Sånt är alltid himla jobbigt. Börjar nått gå fel så blir allt bara så. fy!

    svar: Ja det är kul just nu men jag känner mig lite trött i kroppen så jag längtar verkligen till helgen.

    Haha ja är man trött är allt kul. T.ex. sånt som man inte skulle skratta åt annars.
    - Tur det var han som sköt..
    - En hamster som sköt?
    Hur kul är det där idag liksom? Igår skrattade vi så vi grät ;)

    Man borde hålla sig borta mer från godis men det är svårt. Speciellt när man har PMS. Då behöver man det!!  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 21 januari, 2010 12:11 detta:

    Oj det var ju inte rättvist att man ska göra lika mycket iaf! Okej om man får göra mer om man är en grupp och mindre om man är själv:/
    Engelska är jag värdelös på, det skulle aldrig gå för mig:P

    Svar: Det hoppas jag med:)

    usch, vi har diskmaskin men jag bor ju hemma så;P

    så är det nog:S vi ska verkligen inte gnälla. en operation här kostar ju lika som en undersökning av halsen lixom:P medans folk inte ens har råd att operera sig i andra länder.

    men om dom brukar komma tillbaka rätt snabbt iaf om dom hunnit försvinna:)

    tack så mycket:)

    /E  

  • Blogger Kashaya skrev 21 januari, 2010 13:52 detta:

    Hoppas det känns bättre snart och att du kommer fram till hur du vill göra.=)

    Sv. Ja det är iofs en risk att det blir så...  

  • Blogger M. skrev 21 januari, 2010 15:33 detta:

    gud vad jobbigt och trist att allt gick snett från första början :( hoppas att det ordnar sig för dig och att du hittar en lösning som passar dig :)

    sv: nej, jag äter inte glutenfritt. det är något annat som gör att min mage inte gillar mjölmat, antagligen för att det är så stabbigt, om du förstår hur jag menar. fiberrikt fungerar bättre för mig.

    nog om mig. hoppas att du mår bra i övrigt denna dag :) ta hand om dig! kramar  

  • Anonymous elin skrev 21 januari, 2010 16:50 detta:

    se det som en utmaning! ingen vet att du är dålig på engelska, försök då få det att låta så bra som möjligt! då kanske det blir en positiv upplevelse! och tänk på pauserna i framträdandet!  

  • Anonymous Anonym skrev 21 januari, 2010 21:30 detta:

    jobbigt!

    sv: ja :)
    tack ^^

    /neafoshoo  

  • Anonymous Anneli skrev 21 januari, 2010 22:37 detta:

    Vad dålig stil av läraren. Man kan ju inte förvänta sig att få lika mycket av en grupp som en enskild person. Hade ju varit bättre om hon satt ihop grupperna då! Men vissa lärare fattas vissa delar (typ lokig, empati och/eller något liknande)

    Sv: Jag har iaf klagat. Sen känner jag ju ingen annan härifrån som pendlar. Men jag hoppas verkligen att alla som drabbas ser till att klaga.

    Med lite tur blir det ett minus iaf. Man vet aldrig hur kroppen fungerar. Men kan tänka mig att det är svårt att äta bra nu med all stress pga kursen och det... Men jag håller alla tummar och tår jag har för att det ska lösa sig för dig till slut =D  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)