21 februari 2010

Ögoninflamation

Nästan hela den här helgen skulle jag ha varit hos en kompis, men i fredagskväll så började mitt ena öga svullna och vara sig och blev väldigt rött... och det blev värre under natten mot lördagen då jag sov hos en kompis. Så jag smsade min sambo som kom och hämtade mig så åkte vi kl 8 på lördagsmorgonen till St Eriks ögonsjukhus. Där gjorde de olika tester, bla kollade min syn och trycket i ögat, och sa att jag hade en bakteriellögoninflamation som skulle gå över av sig själv men hon skrev ut droppar till mig ifall det behövs så slipper jag åka tillbaka. Nu har det spridit sig till båda ögonen, men det värsta är över tror jag, första dagen är värst. jag använder koksaltlösning och gör rent ofta och ska försöka att inte hämta ut medicinen, vi använder ju alldeles för mycket antibiotika.

I fredags va det iallfall jättemysigt! Vi var sju tjejer som sov i en av mina kompisars tvåa. Vi åt hasselbackspotatis med schnitzel, sallad och egengjord champinjonsås, jättegott! Och till efterrätt så hade en kompis gjort den fina tårtan ni ser på bilden... nåt italienskt namn va det men kommer inte ihåg, va som glass med hallon och daim, jättegod va den! Lite vin till det och trevligt sällskap gjorde en jättebra kväll, önskar bara att jag kunde ha stannat på lördagen också för då skulle vi shoppa.

Etiketter: ,

14 kommentarer:

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 21 februari, 2010 16:32 detta:

    Låter jättemysigt:) Inte ögoninflammationen då men kvällen med vännerna:)

    /E  

  • Blogger Emelie skrev 21 februari, 2010 18:32 detta:

    Usch vad tråkigt med ögoninflammation. Det som gör så ont och är så irriterande! :P

    SV: Tack, vad roligt att höra att du tyckte det! :) Jag kan inte heller sminka mig men har fått lite roligare skuggor nu så jag måste nästan lära mig ;)

    Avsnitten efter dom första var faktiskt lite bättre, så jag kommer nog åtminstone kunna slötitta på den serien ;)

    Trist att det inte blev någon träning men det kommer väl när motivationen slår till :)

    Det är ju svårt att veta, jag är nog fan också sockerberoende. Kan ju inte låta bli om jag väl satt igång tyvärr :P men tack och lov så står vikten rätt still just nu även om den är högre än vad jag skulle vilja :P

    Hoppas ögoninflammationen ger med sig snart :)

    Kram  

  • Anonymous Cissi skrev 21 februari, 2010 18:42 detta:

    Tack :)
    Nej det är i förebyggande syfte, åker å tisdag :)

    Usch för ögoninflamation! Skönt att det är på väg bort. Tjejkvällar är det bästa som finns :)  

  • Anonymous Dragana skrev 21 februari, 2010 18:42 detta:

    Ser gott ut!  

  • Anonymous emma härnqvist/perfektion skrev 21 februari, 2010 18:59 detta:

    bilderna som rör sig är en GIF-animation gjord i photoshop, busenkelt om man kan programmet. allt väl?

    p.s. kom ihåg att delta i smyckes-tävlingen hos mig i samarbete med Bracy.  

  • Anonymous N I L M A skrev 21 februari, 2010 20:20 detta:

    stackare då.. :/

    den tårtan såg verkligen god ut!  

  • Blogger Kashaya skrev 21 februari, 2010 20:20 detta:

    Tårtan ser riktigt smarrig ut, jobbigt med ögoninflamation, hoppas det går över snart.

    Sv. Ja riktigt kul att se.

    Var ett tag sedan jag var dit, börjar kanske bli dags.=) Den 25:e är det ju medlemsdag på Body shop och preminär för citron serien.

    Ja riktigt trist att man nästan bara läser kursböcker, blir enformigt.

    Hoppas också att tentan gick bra...

    Vad bra att du hade roligt så länge du kunde vara med iallafall.=)  

  • Anonymous Sandra skrev 21 februari, 2010 20:25 detta:

    Oj så gott det såg ut. Och Passoa i bakgrunden, en favoritingrediens för denna bartender kan jag lova ;)

    svar: Ja men det verkar redan släppa rätt mycket. SKÖNT.

    Haha ja godis och film går ofta hand i hand. Tyvärr. Men åh det är ju SÅ gott.

    Det gör jag med. Ska bli himla mysigt med lite sol och vår. Och blommor. Mmm.. men det känns långt bort just nu.

    Det verkar som det faktiskt. Får testa något nytt.  

  • Blogger Kashaya skrev 21 februari, 2010 20:35 detta:

    Vad roligt att du vill vara med i min tävling tillsammans med elf.=)  

  • Anonymous Alexandra skrev 22 februari, 2010 06:44 detta:

    Hej:) tack för kommentaren! Gjorde en oplanerad bloggpaus men nu är jag tillbaka :)
    svar på ditt inlägg kommer iaf här:
    ja man blir faktiskt riktigt trött när man missar lucnhen;D  

  • Anonymous Anonym skrev 22 februari, 2010 08:38 detta:

    mums mums :)

    sv: bra att du tycker det :p

    /neafoshoo  

  • Anonymous Anneli skrev 22 februari, 2010 09:38 detta:

    Tråkigt med ögonen. Men tur att det inte var värre än att du klarar dig med droppar.

    Sv: Ja, nu j*klar kör vi på i veckan och äter nyttigt. Ska allt se till att ge vågen en fight ;-D  

  • Anonymous Alexandra skrev 23 februari, 2010 07:52 detta:

    ögoninflamatioon är inte roligt:(  

  • Anonymous ERICAPERZZON skrev 23 februari, 2010 13:38 detta:

    Svar: Nej han var så liten:)

    Haha ja men det konstiga är att han har en jäkla respekt för elstängsel egentligen men när han blir själv får han panik och bara gör det:P annars skulle han ju rymma på dagarna och så också och det gör han inte:P

    Ja och mest jobbigt att jag inte vill ha han så långt bort eftersom jag inte har bil eller så.

    /E  

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar!

<< Tillbaka till bloggens startsida

OM SIDAN
Copyright © 2010 http://anile.se
Om cookies    
Besökare idag:
Besökare totalt:    
(Startdatum räknare: 2009-01-11)